ראשי > מוצרי הביטוח שלנו > ביטוחי בריאות

חיסכון ארוך טווח

ישנם כמה סוגים של תכניות חיסכון, תכניות המלוות אותנו עד גיל פרישה ולעיתים גם לכמה שנים בודדות. תכנית החיסכון המוכרת ביותר מכוונת לגיל פרישה, לרוב יש בה מרכיב של הטבת מס אך החוסר הבולט בתוכניות אלו הוא בעיקר נזילות כי תכניות אלו נועדו לגיל פרישה, עקב חוק פנסיית חובה אשר נחקק בשנת 2008 רוב אזרחי מדינה ישראל חוסכים בתוכנית פנסיה לגיל פרישה.

לקבלת הצעת מחיר
הכל על

חיסכון ארוך טווח

מורן שרון - יועצת לחיסכון ארוך טווח
נגן סרטון

אנשים אשר רוצים לחסוך בתוכנית של חיסכון לטווח ארוך ולאו דווקא לגיל פרישה יש ברשותם כמה אופציות לעשות זאת , גם דרך הבנק וגם דרך חברות הביטוח. לכאורה תכנית חיסכון לטווח ארוך הנגישה ביותר היא דרך הבנק אך לא הכרח המשתלמת ביותר. תכניות לחיסכון אשר מציע הבנק לחוסך הן לוותר על נזילות הכסף לתקופה ידועה מראש ובתמורה יקבל החוסך ריבית עבור קרן ההפקדה החודשית שלו או לחילופין הבנק יכול לתת לחוסך אופציה לחיסכון בניירות ערך אך ריבוי העמלות בשילוב עמלות המינימום שהבנק גובה מהחוסך הופכת את החיסכון ללא כדאי עבור החוסך.

בנוסף רוב חוסכים אשר פותחים חיסכון לטווח ארוך בבנק לא מצליחים לחסוך, כי במידה והחוסך נמצא במצב של מינוס בבנק, לרוב המהלך הראשוני יהיה להעביר סכום צבירה מהקופה לחשבון העו"ש כדיי לסגור את המינוס. בנוסף חשוב לזכור כי הריבית המוצעת בבנקים היום נמוכה מאוד כך שאינה מורגשת כמעט כלל גם לאחר חיסכון של 5-6 שנים.

 

איפה כדאי להשקיע בחיסכון לטווח ארוך

אז אחרי שהבנו מה אומר חיסכון לטווח ארוך בבנק והפרט החשוב והבולט ביותר הוא האפשרות לפדות את הכסף בכל פעם שאנחנו נכנסים למינוס, כדאי שהחיסכון לטווח ארוך שלנו יתנהל תחת גוף פיננסי שונה מזה המנהל לנו את חשבון העו"ש, כך שבצורה הזו אנו נצליח "לשכוח" מהכסף והחיסכון ממשיך לגדול. פרט חשוב נוסף לחיסכון נכון הוא בחירת מסלול ההשקעות , ברור שכולנו רוצים שהכסף שלנו ייתן לנו תשואה גדולה ככל האפשר אך חשוב לזכור כי קיימת רמת סיכון. בנושא זה כדאי ואף רצוי להתייעץ עם גורם מקצועי בעל השכלה וניסיון בתחום ההשקעות וניירות ערך. פרט חשוב נוסף שחשוב מאוד לא לדלג עליו כאשר מבצעים חיסכון לטווח ארוך הינו כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה ו/או כיסוי ביטוחי למקרה מוות, במקרים כאלה הכסף ישולם ע"י חברות הביטוח למוטבים

 

תשואה בחיסכון לטווח ארוך

הגוף הפיננסי בו אנחנו חוסכים את הכסף ו/או משקיעים מרוויח באמצעות השקעת הכסף שלנו בניירות ערך, תשואה שווה ערך לרווח. בכדיי שהתשואה תהיה גבוהה יותר כך גם הסיכון הולך וגדל. קיימים מגוון מסלולי השקעה שבהן הסיכון לא כל כך גדול והתשואה התתקבל בהחלט תהיה הולמת , וישנם מסלולי השקעה בהן מרכיב הסיכון גדול יותר וכך גם הסיכוי להפסיד כסף גדל , אך במקרים של רווח התשואה בהחלט יכולה להפתיע. חשוב לזכור כי בעבור ניהול חיסכון לטווח ארוך תחת גוף פיננסי, קיים תשלום של דמי ניהול וזאת מכיוון שיש עלויות מסחר בניירות ערך , אך הרווח כולו שלנו מכיוון שהשקעות המנוהלות חכם יכולות להכפיל את הקרן בתוך כמה שנים

 

יתרונות חיסכון לטווח ארוך כפוליסת ביטוח

  • תשואה גדולה לאורך זמן, ביחס לריבית בחיסכון לטווח ארוך בבנק .
  • שליטה ובקרה מלאה על הכסף ללא אפשרות מידית ופזיזה לסגירה חשבונות מינוס.
  • במקרה ביטוח של אובדן כושר עבודה ,חברת הביטוח תשלם עבור החיסכון שלכם עד תום התקופה.
  • במקרה ביטוח של מות החוסך, המוטבים יקבלו את הסכום הנצבר בקופה ובנוסף את סכום פיצוי הביטוח למקרה מוות.
  • ניתן לחסוך כל סכום ואף בצורות שונות , חודש בחודשו או הפקדה חד פעמית.
  • ניתן לקבל קצבה חודשית החל מגיל 60, גיל פרישה ולא כסכום חד פעמי.
  • וכמובן ניתן לפדות את הכסף בפעם אחת ,סכום צבירה מלא.

 

צור קשר ונחזור אליך בהקדם

בכמה קליקים.. ממש עכשיו - ויש ביטוח

    לקבלת הצעת מחירצור קשר >