ראשי > בלוג

ביטוח בריאות פרטי לתושב חוזר

תושבים חוזרים צריכים לסדר את רישומם ולבדוק זכויותהם וחובתם מול מוסדות ורשויות המדינה. אחד הנושאים החשובים ביותר הינם הסדרת ביטוחי הבריאות של בני המשפחה. להלן מידע חשוב שכדאי לדעת ויעזור להבין את הנושא.

תושב חוזר בהגדרה שלו עפ"י חוק הוא תושב ישראלי השוהה בחו"ל למעלה משנתיים ,ולא משלם כדרך קבע את דמי הביטוח הלאומי ודמי ביטוח הבריאות הממלכתי שלו או שהוא מפגר ביותר מ12 תשלומים בעבור דמי הביטוח הלאומי ודמי ביטוח הבריאות הממלכתי , בעצם אינו זכאי לכיסוי ביטוחי כלשהו במדינה ישראל ככל אזרחיה.

ברגע בו תושב חוזר לארץ ורוצה להצטרף לכיסוי ביטוחי כלשהו מטעם המדינה עליו להמתין בין חודש לשישה חודשים או שהוא יכול לשלם את החוב הנצבר בכל התקופה בה שהה בחו"ל כתשלום חד פעמי לביטוח הלאומי.

החישוב נעשה בצורה כזו שעל כל שנה שבה התושב שהה בחו"ל עליו לחכות חודש, במקרים בהם התושב חי בחו"ל למעלה משש שנים לא ימתין למעלה מחצי שנה בכדיי להצטרף לכיסוי ביטוחי מטעם המדינה.

חשוב לדעת כי תושב חוזר אשר נמצא בתקופת המתנה יהיה זכאי לשירותי בריאות מטעם המדינה אך ורק בסופה, כל יציאה לחו"ל במהלך תקופת ההמתנה תאריך את התקופה.
כמו כן ישנם כאלה אשר פטורים מתקופת המתנה כגון: קטינים, חיילים משוחררים, עולים חדשים ותושבים ששילמו את דמי הביטוח.

בנוסף במידה והשהיה בחו"ל הייתה לצורך טיפול רפואי כלשהו המוסד לביטוח לאומי יכול לקצר את תקופת ההמתנה של התושב החוזר.
על התושב החוזר לפנות למוסד הביטוח הלאומי בכדיי שיכירו בו במדינה כתושב קבע ולאחר קביעת התושבות התושב החוזר ימלא טופס רישום לקופת חולים שאליה בוחר להצטרף ,לאחר מכן הפקיד יבצע חישוב לזמן ההמתנה שחל על התושב החוזר.

תקופת ההמתנה מחושבת בצורה הבאה

– מבוטח השהה בחו"ל עד לתאריך 01/08/2008 – חודשיים המתנה בעבור כל שנה ששהה בחו"ל.
– מבוטח השהה בחו"ל יום לאחר 01/08/2008 – חודש המתנה בעבור כל שנה ששהה בחו"ל.

בכל מקרה המתנה שהוא, ההמתנה המקסימאלית היא שישה חודשים.

תושב חוזר המחויב בתקופת המתנה לזכאות שירותי בריאות, רשאי לפדות את תקופת ההמתנה ע"י תשלום הקבוע בחוק בסכום של 10,710 ₪ נכון לתאריך 01/01/2015, התשלום יכול להתבצע בחיוב אחד או עד שישה תשלומים .
בסיום התשלום התושב החוזר יהיה זכאי לקבל שירותים רפואיים בארץ.
את התשלום ניתן לבצע בטרם ההגעה לארץ וכך בעצם להיות זכאי לשירותים רפואיים עם ההגעה לארץ, אך על התושב החוזר להוכיח כי מרכז חייו הם כאן בארץ ישראל ושכבר הוכר כתושב ישראל.
בסיום כל ההליך שבו תושב חוזר בעצם מוגדר כתושב ישראל וחבר בקופת חולים ( אין חובה בביטוח שירותי בריאות נוספים) ,רשאי התושב להצטרך לביטוח בריאות פרטי המגן עליו מכל קטסטרופה רפואית שהיא , בין היתר יהנה המבוטח מסכום המגן עליו במידת הצורך לשימוש בתרופות שלא נמצאות בסל הבריאות, ניתוחים בארץ ובחו"ל, מחליפי ניתוח, התייעצויות עם רופא מומחה ועוד..

המידע צפוי להשתנות מעת לעת. לפרטים המדוייקים העדכניים בנושא ביטוח בריאות פרטי לתושב חוזר, יש לבדוק עדכונים בקופות החולים וביטוח לאומי.