ראשי > בלוג

שלוש שאלות נפוצות בביטוח סיעוד פרטי

ביטוח סיעודי פרטי מומלץ וחשוב בכל גיל. להיות במצב סיעודי לצערנו יכול לקרות לכל אחד, בכל גיל, ובנוסף לזקנה גם ממספר רב של סיבות, כפי שהרבה אנשים כבר מבינים. כאשר מתקבלת ההחלטה לעשות ביטוח סיעודי עולים מספר שאלות חשובות שיש להן משקל בהחלטה על סוג פוליסת הביטוח המתאימה ביותר. להלן שלוש שאלות נפוצות בביטוח סיעודי פרטי שיוכלו לסייע לכם להבין מעט יותר בנושא.

האם אדם הנמצא במצב סיעודי רשאי להצטרף לפוליסה?

כאשר אנחנו מדברים על פוליסת סיעוד פרטית, דרך חברות הביטוח השונות באופן די גורף ניתן לומר כי אדם הנמצא בהגדרה שלו כאדם סיעודי אינו רשאי להצטרף לפוליסת סיעוד פרטית. בפוליסות סיעוד דרך קופות החולים המהלך אפשרי במעבר מקופת חולים אחת לאחרת.
ביטוחים דרך קופות החולים מתבצעים בצורה שונה מזו של חברות הביטוח הפרטיות ולכן אדם הנמצא במצב סיעודי קופות החולים לא יכולות לסרב לקבלו כי קיים לו ביטוח בקופת החולים שממנה עובר, חשוב לדעת כי מהלך מסוג זה יגרור איתו תוספת משמעותית לפרמיה החודשית ואף יפגע במבוטח בתנאי הפוליסה.

האם ניתן לערער על חוות דעת של חברת הביטוח באשר למצבו הרפואי של המבוטח?

ישנו נוהל די אחיד בכל חברות הביטוח הפרטיות בנוגע לערעורים על דחיית תביעה לקבלת תשלומי ביטוח הסיעוד ,וכן מבוטח רשאי לערער.
במידה ומבוטח רוצה להגיש ערעור יש טופס ייעודי אצל כל אחת מחברות הביטוח ובאמצעות פקס ניתן לשלוח אותו למחלקה הרלוונטית, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא גריאטרי אשר מתמחה בתחום או מומחה לענייני ביטוחי בריאות וזאת בכדיי להתכונן כראוי להגשת מסמכים מתאימים אשר סביר להניח שחברת הביטוח תבקש.

האם ביטוח סיעודי כפול מקנה זכאות לתגמול כפול בחברות ביטוח פרטיות?

בחברות הביטוח מציעים כמה תכניות לפוליסות סיעוד, פוליסות המציעות פיצוי כספי נטו ופוליסות המציעות טיפול בתשלום.
פוליסת סיעוד מסוג שיפוי- מסלול שיפוי מדבר על תשלום בגין הוצאות שנעשו ויש הגבלה על סכום, בפוליסה מסוג זה לא ניתן לקבל תשלום כפל פוליסות.

פוליסת סיעוד מסוג פיצוי- מסלול המוגדר כסכום לתשלום ללא קשר להוצאות של המבוטח אלא רק כתלות שקרה מקרה ביטוח והמבוטח נהיה סיעודי.
בפוליסה מסוג זה ניתן לקבל תגמול משתי פוליסות/ כפל ביטוחי.

ברגע בו מבוטח מוגדר כסיעודי וזכאי לתגמול ביטוח, האם עליו להמשך לשלם פרמיה חודשית?

התשובה לשאלה זו היא, לא, כל עוד מבוטח מוגדר כסיעודי וחברת הביטוח החלה לשלם לו את תגמול הביטוח , הוא משוחרר מדמי פרמיה חודשית על הפוליסה.

לסיכום, אנו ממליצים שתרשמו את השאלות ובדקו אותן היטב לפני שאתם רוכשים ביטוח סיעודי עבורכם ובני משפחתכם. המידע בתחום הביטוח מתעדכן באופן שוטף. המידע המדוייק והקובע תמיד יהיה המפורט בפוליסת הביטוח. קראו מידע נוסף על ביטוח סיעודיאנו בניוקום נשמח לסייע ולעדכן אתכם בתוכניות הביטוח והאפשרויות העומדות לרשותכם.